090708

Ush drömde en madröm inatt som kändes riktigt verklig. Nu efter detta sommarlovet skulle jag flytta till New York för att studera och allt var planerat med studiebidrag, hem o.s.v. Jag var världens lyckligaste människa på jorden. Sen hade jag en Kreta resa inbokad nu om 8 dagar precis som i verkligheten. Min mage började svälla upp med dagarna, trodde först det berodde på mat och att det dagen efter skulle lägga ner sig men den blev större och större. Blev så jävla rädd. Jag köpte graviditets test och det visade sig att jag var på smällen i sjunde veckan. Jag grät i flera dagar både för att jag var i chock och att jag måste ge upp mina New York drömmar/mål som jag lyckats med. Tillslut bestämde jag mig för att göra abort och gick till sjukhuset för att beställa tid. Dem sa att det fanns ingen tid för abort förräns några veckor frammåt och då är jag över vecka 8 och efter vecka 8 kan man inte göra abort så jag var tvungen att föda det.

Sjuk dröm och den kändes verklig. Och tänk att det finns tonåringar som går igenom detta. Jag är varken emot abort eller om man väljer att föda barnet  för så länge man vet vad man ger sig in på, så gör man rätt.

Idag var tropial beach i Helsingborg planerat, men det är inte tillräckligt fint väder som vi trodde det skulle vara så det får bli något annat. Och vet ni? 8 dagar kvar till Kreta, makes me happy.

Nu ska jag göra mig i ordning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0