Skolstarten

WazzZzzZzup. Hur mår ni? Jag mår bra. Idag började ju skolan! Jag är ju inte van vid att stiga upp tidigt på morgonen nu, men när alarmet slogs på klockan 06.00 var jag pigg som fan. Haha! Tröttheten kommer nog snart, jag stupar nog i säng senare ikväll. Det var roligt att träffa mina classmates! Jag har saknat dem. Vi satt mest i klassrummet och fick ett par hundra olika viktiga pappersblad av lärarna. Fan vad tiden går fort! Jag går '' redan '' i 9an. Det kändes som det var igår jag började 7an. Jag och Evelina mötte upp varandra för att cykla tillsammans till skolan. Ny skola, ny klass, nya klasskamrater, nya lärare och nytt folk. Vi var så jävla nervösa! Vi mötte upp Vendela och Linda utanför för att sedan gå in tillsammans. Vi gick i en klunga hela den dagen och dem närmaste dagarna (veckorna?) hahahaha. Vi lämnade aldrig varandra! Vi gick heller inte på toaletten. Vi var rädda för att någon skulle dra upp handtaget och försöka ta sig in, hahahaha. Sen gick jag alltid till en spegel i syslöjds/hemkunskaps korridåren för att se så jag såg bra ut hela tiden. Och när några äldre gick förbi, tittade jag antingen upp som med ögon som en oskyldig katt med en avgudande blick eller så stirrade jag ner i golvet. Så ful jag var! Jag skämde bort mig genom att göra så. Istället för att bara skita i att folk tittar på mig och gå runt som om jag gått på den skolan länge. Men det är något jag skrattar åt nu ;) Jag hoppas ingen 7a känner så, men det tror jag inte. Jag var ju väldigt udda, haha. Imorgon är det friluftsdag med arbetslaget, ser fram emot säckhoppning. Det kommer gå bra! Sen är det helg som väntar. Nu slutar jag skriva innan jag hinner skriva en mil till.

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0